Kulki macowe w rosole

Przepis ten poznałam na jednych z kilku warsztatów kulinarnych. Dziś w końcu postanowiłam go wykorzystać i podzielić się z Wami. Jeśli macie już dość zwykłego makaronu jako wypełnienie niedzielnego rosołu, polecam zrobienie prostych kulek z mąki macowej. I nawet nie musicie martwić się, że ciężko ją kupić. Wystarczy kupić zwykłą macę w płatach i zgnieść ją na drobny proszek. 




Składniki:

6 łyżek mąki macowej / z około 3 gotowych mac
1 jajko
2 łyżki wody
szczypta soli
szczypta pieprzu
Przepis na 7-8 kulek wielkości piłeczki do ping ponga.

Jeśli przygotowujemy kulki z gotowych blatów macy, zgniatamy je np za pomocą wałka na proch. Dodajemy jajko i wodę oraz pieprz i sól. Wszystko razem zagniatamy i formujemy w dłoniach kulki dowolnej wielkości. Wrzucamy do ciepłego rosłu i gotujemy do wypłynięcia. 

Można wzbogacić smak kulek dodając do nich innych ziół lub przypraw. Proponuję eksperymentować ze smakiem i poszukać swojego ulubionego dodatku. 



Smacznego!

3 komentarze:

  1. Moja ulubiona kuchnia ;) Coraz bardziej fascynują mnie Twoje talerze i dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja ulubiona kuchnia ;) Coraz bardziej fascynują mnie Twoje talerze i dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :) pomysl co przywiozę z TlV

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger