Drożdżówki z dżemem porzeczkowym

Na coś słodkiego nosiło mnie już długo i jedynym problemem był pomysł co to ma być. Najlepszym pomysłem okazły się być drożdżówki. Nigdy ich nie robiłam. Dlateto z wielkim zapałem przystąpiłam do produkcji.  I wiecie co? Już chyba nie kupię następnych w piekani, sama będę sobie robić takie łakocie. Nieskromnie powiem że były pyszne. I jeszcze zostało kilka sztuk, będzie na później.



Składniki

3/4 kostki masła
1 szklanka mleka
2 szklanki mąki pszennej
1,5 opakowania suchych drożdży (po 7g jedno)
0,5 szklanki cukru
szczypta soli

dżem (porzeczkowy)
jajko
2 łyżki mleka

Masło topimy i dolewamy do niego mleko. Delikatnie podgrzewamy. Mąkę mieszamy z drożdżami, solą i cukrem. Dodajemy masło z mlekiem i zagniatamy dokładnie ciasto. Przekładamy je do miski, zakrywamy i ustawiamy w ciepłym miejscu na około 2 godziny aż ciasto wyrośnie. 



Po tym czasie wyrabiamy ciasto bardzo dokładnie przez około 10 minut. Rozwałkowujemy je w formę prostokąta. Ciasto smarujemy dżemem i zwijamy je w roladkę. Kroimy za pomocą noża na kawałki około 4 cm. Układamy na blasze na papierze do pieczenia w kilkucentymetrowej odległości gdyż bułeczki jeszcze urosną. Odstawiamy jeszcze na 15 minut przykryte ściereczką. 


Jajko wybijamy do miseczki i mieszamy dokładnie z dwoma łyżkami mleka. Smarujemy bułeczki z wierzchu. Wstawiamy drożdżówki do piekarnika nagrzanego do 220 stopni na około 15 minut. Po wyjęciu studziny. 


Zjadamy, bo pyszne:)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger