Kurczak tandoori z sosem miętowym

Danie przygotowane we współpracy z moją bratową. Ona powiedziała co i jak, ja wykonałam plan. Myślę, że wyszło smacznie. Zdecydowanie polecam taki obiadek. Pikantne mięsko w towarzystwie miętowego sosu. Czy może być coś bardziej ciekawego?



 Składniki

12 udek z kurczaka
500 ml jogurtu naturalnego
4-5 łyżek przyprawy tandoori
sok z cytryny

Udka obieramy dokładnie ze skóry i nacinamy je nożem w kilku miejscach. Przyprawę tandori dodajemy do jogurtu i bardzo dokładnie mieszamy, dodajemy sok z cytryny. W misce umieszczamy udka i polewamy dokładnie sosem. Rękami rozprowadzamy sos do każdego nacięcia w mięsie. Zostawiamy mięso w jogurcie na minimum godzinę. Najlepszym wyjściem jest marynowanie się mięsa przez noc. 



Po tym czasie wyciągamy udka z lodówki i układamy na kratce w piekarniku nastawionym na około 200 stopni. Pieczemy przez 20-25 minut co jakiś czas obracając mięso. 

Sos miętowy

jogurt naturalny (ja użyłam greckiego)
kilkanaście listków mięty
pół papryczki chilli
szczypta soli
szczypta cukru



Miętę siekamy drobno. Dodajemy chilli i wszystko bardzo dokładnie mieszamy w jogurcie. Dodajemy cukier i sól. Mieszamy. Podajemy do upieczonych udek.



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger