Sos z boczkiem i rozmarynem

Są takie momenty w życiu, kiedy do Twojej kuchni jest strasznie daleko, bo znajduje się w zupełnie innym kraju. Nie ukrywam, że nie przepadam za byciem poza domem. Kuchnia to mój żywioł. Skoro więc nie mogę korzystać z krakowskiego smogu wbijającego się na moje ósme piętro, wykorzystałam czas za granicą i skorzystałam z kuchni mojego brata. 



Szczęśliwa, że spędzam czas z rodziną, rozkoszowałam się smakiem soczystej baraniny w wykonaniu mojego starszego braciszka. Ale żeby w kuchni nie stać bezczynnie zaczęłam pomagać. Wtrąciłam się do produkcji sosu. Autorem jest oczywiście niezawodny Jamie Oliver. A sos ląduj na naszych talerzach bardzo często. Jest pyszny. Pasuje idealnie do mięsa. Jest aromatyczny i niezwykle smaczny. Serdecznie polecam:

Składniki:

4 plasterki boczku
1 łyżeczka świeżego rozmarynu
1 łyżka mąki
1 lampka czerwonego wina



Boczek kroimy w małą kosteczkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnię. Jak tylko lekko się zarumieni dodajemy posiekany rozmaryn i mieszamy wszystko ze sobą. Dodajemy mąkę, tak by oblepiła mięso i wlewamy czerwone wino. Podgrzewamy kilka minut delikatnie mieszając. Można także przygotować wersję z pieczarkami, jeśli nie lubicie mięsa, lub dodać je na patelnię razem z boczkiem. 


Smacznego!

2 komentarze:

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger