Zupa z soczewicą i boczkiem

Wymyślona w ostatnim momencie, rozgrzewająca i gęsta zupa. Do garnka wrzucałam co tylko nawinęło mi się pod rękę. A na koniec posypałam talerz parmezanem. I zadziałało. Było bardzo pysznie. A przede wszystkim treściwie. 



Składniki:

4 plasterki boczku
1 cebula
1 puszka czerwonej soczewicy
4 łodygi selera naciowego
6 listków mięty
3 ząbki czosnku
0,5 szklanki makaronu gwiazdki
1 litr bulionu
tarty parmezan
olej
sól 
pieprz
szczypta suszonego chili

Boczek kroimy w drobną kostkę, to damo robimy z cebulą. Do garnka wlewamy około dwóch łyżek oleju i lekko rumienimy boczek z cebulą. Dodajemy odsączoną soczewicę, pokrojony seler naciowy, zgniecione ząbki czosnku. 



Wszystko zalewamy bulionem, wsypujemy makaron i dodajemy przyprawy i posiekane drobno listki mięty. Gotujemy na lekkim ogniu przez 10-15 minut. Zupę przelewamy na talerz i posypujemy ją tartym parmezanem. 

Jeśli zupa jest za gęsta, można rozcięczyć ją wodą lub bulionem. Ja na koniec wrzuciłam świeżo ugotowaną ciecierzycę, ot tak, żeby było jeszcze bardziej gęsto!

Smacznego!

2 komentarze:

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger