Ciasto marchewkowe z pistacjami

Przygotowałam je kiedyś spontanicznie na akcję charytatywną organizowaną w byłej firmie. A teraz naszło mnie na powtórkę. Myślę, że smakowało tym, którzy mogli je skosztować. 



Składniki:

2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki cynamonu
5 startych marchewek
4 jajka
1 szklanka cukru
1 łyżeczka masła
bułka tarta

Jajka ucieramy z cukrem na puzsystą masę. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia, cynamonem i sodą. Delikatnie dodajemy do jajek. Marchewki ucieramy i dodajemy do masy. Bardzo dokładnie mieszamy. 

Ciasto przekładamy do foremki (ja użyłam okrągłej o średnicy 25 cm) posmarowanej masłem i delikatnie posypanej bułką tartą. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 55 minut. 

Masa:

250 ml śmietanki kremówki 36%
1 łyżka cukru pudru
200 g serka mascarpone
200 g pistacji

Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy przesiany cukier puder i delikatnie mieszamy z serkiem. Pistacje obieramy z łypek. Ciasto przekrawamy na pół. Część masy układamy jako pierwszą warstwę i delikatnie posypujemy częścią pistacji. Nakładamy wierzch ciasta i dekorujemy pozostałą masą i orzechami. 



Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger