Ciasto z brzoskwiniami i borówkami

Soboty zaczynają się zazwyczaj tak samo. Pobudka i marsz na pobliski targ. Niby poszłam tylko po truskawki, a pół godziny później wracałam obładowana owocami i warzywami niczym wielbłąd przed wycieczką na piramidy. Tak więc w mojej torbie wylądowały także czereśnie, kalarepy, kiwi, pomarańcze, doniczka mięty, drzewko laurowe, masła i śmietany oraz brzoskwinie i borówki. Z tych dwóch ostatnich zrobiłam ciasto. A teraz nic tylko zajadać!



Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
bułka tarta

3 jajka
0,5 szklanki śmietany
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 szklanka cukru
2 brzoskwinie
0,5 szklanki borówek
1/3 kostki masła - roztopiona i ostudzona

Cukier puder do posypania



Jajka ucieramy razem z cukrem na puszystą masę. Dodajemy śmietanę, ekstrakt waniliowy i mieszamy bardzo dokładnie. Dodajemy masło i mieszamy. 
Mąkę przesiewamy razem z proszkiem i sodą przez sitko. W osobnej misce mieszamy mokre i suche składniki razem. 


Formę o średnicy 22 cm smarujemy tłuszczem i posypujemy bułką tartą. Przelewamy ciasto do formy. Owoce myjemy, Brzoskwinie tniemy w równe piórka i układamy na cieście. Borówki układamy w wolych miejscach.




Pieczemy przez 1 godzinę* w temeraturze 180 stopni. 

Po ostudzeniu ciasta posypujemy lekko cukrem pudrem

Smacznego!



*pamiętajcie że mój piekarnik jest dość stary. Po około 45 minutach sprawdźcie ciasto testem suchego patyka. 

5 komentarzy:

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger