Strogonow z kurczaka i pora

Jest taki człowiek. Jest taki kucharz. Są takie potrawy. Cokolwiek nie wymyśli Jamie Oliver mnie i tak będzie smakowało. I to danie, zaprezentowane poniżej robiłam już kilkanaście razy i bardzo często mam na nie ochotę. Jest proste, szybkie do zrobienia, a przede wszystkim smaczne. A jeśli coś jest smaczne należy to jeść. Często.



Składniki:

filet z kurczaka
ryż biały (ok. garści na jedną osobę)
1 duży por
natka pietruszki
około 12 pieczarek
oliwa 
kawałek masła
małe opakowanie śmietany 12%
sól, pieprz do smaku

opcjonalnie:
kieliszek białego wina 
cytryna



Ryż gotujemy w osolonej wodzie. Pora kroimy w plasterki i dokładnie myjemy. Obieramy pieczarki i kroimy je w talarki, skiekamy pietruszkę. 
Na rozgrzaną patelnię wlewamy olej i dodajemy masło, kiedy się rozpuści wrzucamy pokorojonego pora. Dusimy na niewielkim ogniu, aż zmięknie
(tu można dodać wino). 
Patelnię przykrywamy folią i dusimy wszystko około 5 minut. Po tym czasie dodajemy pokrojone mięso, śmietanę, grzyby i posiekaną pietruszkę. Doprowadzamy do wrzenia i zostawiamy na średnim ogniu przez około 10 minut. Często mieszamy.
Danie to najprościej przygotować w woku, wtedy nic nie ucieknie nam poza patelnie :)



Podajemy z cytryną, którą każdy może sobie wycisnąć na mięso.

Smacznego

Przepis pochodzi z ksiąki: Jamie Oliver Każdy może gotować, Kraków, 2010

7 komentarzy:

  1. Brakuje mi tylko pora! Aaaa muszę chyba ruszyć pupę i iść do sklepu :P ja z porem zawsze robię zapiekankę porowo-ziemniaczaną z wersją mięsną oczywiście dla mojego męża :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne :) Kasia :P

    OdpowiedzUsuń
  3. każdy Twój kolejny przepis mnie zaskakuje ;-) prosty a na pewno efekt rewelacyjny ! ;-)

    Basia ;>

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger