Piernik z powidłami

Jak święta to i piernik. Jak piernik to oczywiście ten klasyczny, przekładany powidłami. Śliwkowymi, bo uwielbiam. Troszkę słodkości oblanej czekoladą, to podobno nikomu jeszcze nie zaszkodziło. Czas upiec piernik. Do dzieła.

Składniki:

1 szklanka cukru
1 szklanka mleka
0,5 kostki masła
2 jajka
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżki miodu
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki powideł śliwkowych
3 łyżki kawy zbożowej
przyprawa do piernika
masło
powidła śliwkowe





W rondlu topimy masło, dodajemy cukier i cały czas mieszając dodajemy miód, powidła śliwkowe oraz przyprawę do piernika. Roztrzepujemy jajka. Zdejmujemy garnek z gazu i dodajemy mleko, jajka, sodę oraz kawę zbożową. Wszystko dokładnie mieszamy. Masa delikatnie się spieni. Przez sito przesiewamy mąkę i mieszamy wszystko razem, aż znikną wszystkie grudki. 

Tortownicę (ja użyłam o średnicy 24 cm) smarujemy dokładnie masłem i wysypujemy bułką tartą. Przelewamy masę do tortownicy. Piernik pieczemy w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez około godzinę (sprawdzamy do suchego patyka)


Polewa:

1 czekolada mleczna
1/3 szklanki śmietanki kremówki
3 łyżki kawy zbożowej

Piernik wyciągamy z piekarnika i studzimy dokładnie. Przecinamy go wzdłuż, raz lub dwa (w zależności od preferencji). Każdą warstwę przekładamy powidłami. 


Śmietanę w rondlu podgrzewamy delikatnie na ogniu, dodajemy kawę zbożową. Zdejmujemy rondel z ognia, dodajemy czekoladę i mieszamy aż całkowicie się rozpuści. Gotową masę przelewamy na piernik i wygładzamy. Po zastygnięciu czekolady można jeść. 

Smacznego!

ps. pomysł podpatrzony tu

7 komentarzy:

  1. ooo, przepysznie ; ) z przyjmenością obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam, jest pyszny i mięciutki! Prawdziwie świąteczny smak...

    OdpowiedzUsuń
  3. Madamiczku, dziś przed przybyciem gości wypróbowałam Twój przepis! CUDOWNY PIERNIK :D Pyszny i pulchniutki :) dziękuję :* :)

    Bacxik

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepszy przepis jaki widziałam, super! Dziękuję Ci bardzo :) Dzięki temu u mnie jest już piernikowo :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger