Stemplowane ciasteczka

Moja angielska zdobycz. Stemple do ciasteczek. Kupiłam je w promocyjnej cenie i tym sposobem zaopatrzyłam się w 5 różnych stempli za cenę jednego z Empiku. Jak ja uwielbiam sklep dla kucharzy z Guildford. Nad idealnym przepisem do tego typu ciasteczek będę musiała jeszcze popracować, ale pierwsza próba nie była taka zła. Ciasteczka waniliowe, które warto pokochać :)



Składniki:

1 kostka masła
2,5 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
3 żółtka
3 łyżki śmietany 12%
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 laska wanilii

Masło ucieramy na jednolitą masę, dodajemy cukru i mieszamy, aż uzyskamy jednolitą masę. Dokładamy żółtka. Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy przez sito i delikatnie dodajemy do masy. 



Wanilię przekrawamy i wydostajemy z niej za pomocą noża i dodajemy do masy. Ugniatamy ciasto dodając śmietanę. Przygotowane ciasto odkładamy na parę godzin do lodówki. 

Po przestudzeniu ciasta rozwałkowujemy je na stolnicy i wykrawamy ciastka. Ja polecam najpier użyć stempla, potem za pomocą okrągłej wykrawaczki wyciąć ciasteczko. 



Pieczemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w temperaturze 180 stopni. Do zarumienienia ciastek potrzeba nam około 15 minut. Bardziej wypieczone egzemplarze prezentują się ładniej.






Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger