Drożdżówki z jabłkami

Kolejna jabłkowa produkcja. Nie mogłam się oprzeć i przygotowałam dużo drożdówek. W sumie piekłam je nieustannie przez kilka dni. A to jeszcze nie koniec, bo teraz mam pomysły na kolejne słodkie wypieki. 

Składniki:

3/4 kostki masła
1 szklanka mleka
2 szklanki mąki pszennej
10 g suchych drożdży
0,5 szklanki cukru
szczzypta soli

Masło topimy w rondelku, dodajemy mleko i lekko podgrzewamy. W misce mieszamy ze sobą mąkę, cukier, sól. Dodajemy roztopione mleko z masłem i delikatnie mieszamy zagniatając powstające ciasto. Jeśli jest zbyt klejące, możemy dodać mąki. Po wyrobieniu ciasta zostawiamy je pod przykryciem na minimum dwie godziny, aż podwoi swoją objętość.


Jabłka:

15 pokrojonych jabłek + 3 całe
0,5 szklanki cukru
cynamon
odrobina wody

Jabłka kroimy w kosteczkę. Wsypujemy je do rondla, dodajemy wodę, cukier i gotujemy na jednolitą masę.
Pod koniec gotowania dodajemy cynamon. 

Wyrobione ciasto zagniatamy na stolnicy i rozwałkowujemy na duży prostokąt. Jeśli ciast wyszło nam dużo, możemy podzielić je na dwie części. Na rozwałkowaną część nakładamy jabłka. Całe jabłka obieramy i na tarce ścieramy bezpośrednio na dżem. Dodajemy odrobinę cynamonu, rozsypując go równomiernie. 



Ciasto zwijamy w roladkę od dłuższego boku. Kroimy na równe kawałki. Układamy drożdżówki na papierze do pieczenia i przykrywamy jeszcze na około 10 minut. Po tym czasie smarujemy je zmąconym jajkiem z mlekiem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 220 stopni, przez około 15 minut. Przed pieczeniem posypujemy je kruszonką lub cukrem perlistym.


Smacznego słodkiego :)

2 komentarze:

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger