Zupa peruwiańska

Zupa, którą można zjeść dosłownie w każdym miejscu w Peru. Podawana w tak różnych kombinacjach, że sama zgubiłam się ile różnych wariantów tej zupy jadłam. Głównym składnikiem jest mięso, makaron oraz jajko. I chociaż zupa smakuje trochę jak  nasz rosół, ma w sobie coś zupełnie egoztycznego. Ja zrobiłam miks wszystkich przepisów jakie znalazłam na ten temat. I chociaż kiedyś odtworzę każdą zupę osobno, dziś będzie właśnie taka mała kuchenna kombinacja.

Składniki:

500 g mięsa mielonego
1 czerwona cebula
1 biała cebula
0,5 puszki pomidorów krojonych
2 ziemniaki
2 marchewki
2 pietruszki
1 mały por
5 łyżek mleka skondensowanego
sól 
pieprz
papryka ostra
oliwa


makaron nitki długie (np spaghetti)
ugotowane jajko (jedno na osobę)
natka pietruszki



W garnku, w którym będziemy gotować zupę rozgrzewamy 3 łyżki oliwy i wrzucamy na nią posiekane drobno cebule. Kiedy delikatnie się zarumienią dodajemy mięso. Solimy, pieprzymy i doprawiamy papryką ostrą i pieczemy do zbrązowienia się mięsa. Dodajemy pomidory
 Zalewamy mięso wodą. Ja dodałam około 1,5 litra. Dodajemy obrane i pokrojone na kawałki warzywa. Gotujemy wywar do momentu aż warzywa zmiękną. 

Po tym czasie wyjmujemy warzywa i miksujemy je za pomocą blendera i wrzucamy spowrotem do garnka. Dodajemy makaron i mleko. Gotujemy do momentu aż makaron będzie gotowy. 

Wykładamy zupę na talerz. Dodajemy ugotowane obrane jajko i posiekaną pietruszke. Smacznego!


Niestety zdjęć mało, bo mój komputer postanowił je gdzięś schować!. Chyba muszę zrobić kolejną zupkę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger