Makaron a'la Jamie Oliver

Wpis ten nie powstawał z jednego powodu. Nie wiedziałam, jak nazwać to co przygotowałam. Inspiracją do tego dania był makaron który parę miesięcy temu jadłam w jednym z lokali Jamiego Olivera w Londynie. I jak u niego danie: sausage ragu brzmiało cudnie, to ja jako miłośniczka języka polskiego nie mogłam zaserwować czegoś o nazwie: makaron z kiełbasianym sosem. Cóż, od razu miałam skojarzenie z kiełbasianym jadem. 

Dlatego zdecydowałam się wepchnąć w nazwę bohatera tamtej kolacji, bo to jego danie zainspirowało mnie do stworzenia mojej wersji tego obiadu:




Składniki:

makaron spaghetti
1 laska kiełbasy wiejskiej
3 ząbki czosnku
1 puszka pomidorów 
1 łyżeczka bazylii
1 łyżeczka swieżego tymianku
1 duża cebula
sól
olej
pieprz
parmezan

Makaron gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Kiełbasę obieramy z osłonki i bardzo drobno siekamy. Cebulę kroimy w drobną kostkę. Na rozgrzaną patelnię dodajemy około łyżki oleju i szklimy cebulę. Na nią wrzucamy posiekaną kiełbasę i delikatnie przysmażamy. 

Dodajemy posiekany czosnek i przyprawy, na koniec zalewając wszystko pomidorami z puszki. Gotujemy na małym ogniu przez około 20 minut, aż pomidory całkowicie się rozgotują i powstanie jednolity sos. Doprawiamy do smaku. 



Makaron odcedzamy, sos nakładamy na makaron i wszystko posypujemy swieżo startym parmezanem. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger