Pierożki bazyliowe z gotowanym mięsem

Niedziela za nami, a w garnku jeszcze trochę rosołu i mięsa? Zamiast wyrzucać resztki, warto zrobić coś pysznego. Moja propozycja na przerobienie mięsa z rosołu właśnie dziś. W sumie wyszło mi dokładnie 50 pierożków. Część już zjedzona. Reszta po ugotowaniu trafiła do zamrażarki. Jeszcze się przydadzą.



Składniki:

2 szklanki mąki
1 jajko
0,5 szklanki ciepłej wody
szczypta soli
liście bazylii (szklanka)

gotowane mięso z rosołu (ja miałam dwa udka)
1 duża marchewka gotowana
1 pietruszka gotowana
1 cebula 
olej
sól
pieprz
zioła prowansalskie

Bazylię siekamy drobno i rozdrabniamy na miazgę za pomocą moździerza. Mąkę przesiewamy i łączymy z jajkiem, wodą, dodajemy szczyptę soli bazylię razem z sokiem który wypuściła. Zarabiamy ciasto. 



Cebulę kroimy w drobną kostkę i szklimy ją na oleju. Dodajemy posiekane w kostkę warzywa i mięso (można zmielić - ja wolę ciut większe kawałki). Doprawiamy wszystko solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi (około łyżeczki). Wszystko delikatnie zapiekamy i studzimy. 

Ciasto rozwałkowujemy i wycinamy z niego kółka, na które nakładamy przygotowane mięso. Zagniatamy pierożki w dowolny kształt. Gotujemy w delikatnie osolonej wodzie przez około 7 minut od wypłynięcia. Podajemy z zupą pomidorową, którą można zrobić na bazie reszty rosołu. 


Smacznego!

2 komentarze:

  1. o matko.... wyglada tak pysznie... gotujesz z dostawa do domu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest to opcja do rozważenia :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger