Curry Rogan Josh

Uwielbiam. Danie to podpatrzone w książce Jamiego Olivera, po raz pierwszy zjadłam w Anglii, gdzie nie zdawałam sobie sprawy jak ciężko będzie mi znaleźć ot tak dynię piżmową na krakowskim rynku warzywnym. Nachodziłam się za nią, inne były, a jakże, ale piżmowa chowała się przede mną usilnie. W końcu na Festiwalu Najedzeni Fest dorwałam ją. I oto jest gotowe danie. Choć raz przygotowałam to samo danie z innej dyni...i też było dobre. Moja wersja jaka jest jaka jest i mnie smakuje. Zobaczymy co powiedzą inni. Zapraszam!

Składniki

dynia piżmowa
kalafior
szpinak liście (młody)
2 cebule
0,5 szklanki wody
5 łyżek oleju
ciecierzyca w puszce (z zalewą)
pietruszka/kolendra
sól
pieprz
2 łyżeczki przecieru pomidorowego
3 papryczki chilli suszone (lub 1 duża świeża)
5 ząbków czosnku
przyprawa rogan josh
ryż




Jak przygotować mieszankę przypraw rogan josh:

mielony imbir
papryka słodka
papryka chilli
garam masala
mielona kurkuma
sól
kolendra
kumin
nasiona kolendry
czarny pieprz

Wszystkie przyprawy mieszamy ze sobą (lub ucieramy moździerzem jeśli mamy ziarna). Dodajemy około 1 do 1,5 łyżeczki z każdej przyprawy. Mieszankę dodajemy do gotującego się dania



Cebulę obieramy i kroimy w plasterki. Do garnka wlewamy wodę, wrzucamy cebulę i dodajemy olej. Dynie dokładnie myjemy i kroimy. Wyciągamy pestki, kroimy warzywo na kawałki grube na około centymetr i wrzucamy do garnka. 

Kalafior dzielimy na różyczki, myjemy dokładnie i dodajemy do reszty potrawy. Wlewamy około 0,5 litra wody, dodajemy zgnieciony czosnek, posiekaną pietruszkę, papryczkę chilli, rogan josh i ciecierzycę razem z zalewą z puszki. 
Mieszamy dokładnie i zostawiamy na gazie przez około 20-30 minut aż warzywa zmiękną. Doprawiamy do smaku pieprzem i solą. Dodajemy szpinak i jeszcze przez chwilę gotujemy. 


Podajemy z ugotowanym ryżem. Jeśli potrawa jest zbyt ostra, można dodac 1-2 łyżki śmietany na talerz by złagodzić smak.

Smacznego!


2 komentarze:

  1. "Zobaczymy co powiedzą inni"-Inni mówią że było prze-prze-przeeeepysznie!!!!..i polecają się na przyszłość:))

    Magda

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger