Sałatka warzywna w sosie miodowo musztarodwym

Nie mogłam się oprzeć na lokalnym placu, by nie sięgnąć po koper włoski i czarną rzepę. Dopiero potem pomyślałam, że nie mam pomysłu na ich przetworzenie. Parę obrotów po mojej małej kuchi i wygrzebałam dla nich miłe towarzystow. Tym sposobem powstała sałatka. Prosta i smaczna. 



Składniki:

1 koper włoski
1 mała czarna rzepa
10 rzodkiewek
1 marchewka
1 zielona papryka
oliwa z oliwek 
sól
pieprz

Sos miodowo-musztardowy:

sok z połowy cytryny
2 łyżki musztardy
1 łyżka miodu
1 łyżka octu winnego
sól
pieprz

Koper kroimy w wąskie paski. Rzepę i marchewkę obieramy i kroimy w wąskie słupki. Marchewkę możemy zetrzeć na grubej tarce. Rzodkiewski kroimy w ósemki, natomiast paprykę w drobne paski. Wszystko polewamy sokiem z cytryny i doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

W miseczce mieszamy musztardę, miód i ocet z solą i pieprzem. Polewamy warzywa na parę minut przed podaniem,



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Jem... Jemy! , Blogger